Page 183 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 183

8. Felhasznált irodalom
Henry I. Braun (2005): Using Student Progress to Evaluate Teachers: A Primer on Value-Added Models, Educational Testing Service. https://www.ets.org/Media/Research/pdf/PICVAM.pdf.
Neuwirth Gábor–Horn Dániel (2007): A középiskolai munka néhány mutatója. Oktatáskutató és Fejlesztő Inté- zet, 2007.
W. Webster and R. Mendro (1997): The Dallas Value-Added Accountability System, Thousand Oaks, CA: Corwin Press, Inc. http://dallasisd.schoolwires.net/cms/lib/TX01001475/Ce ntricity/Shared/evalacct/research/ articles/Webster-Dallas-Value-Added-Accountability-System.pdf.
Measuring Improvements in Learning Outcomes: Best Practices to Assess the Value-Added of Schools. OECD, 2008.
Balázsi I.–Zempléni A. (2004): A hozottérték–index és a hozzáadott pedagógiai érték számítása a 2003-as kompetenciamérésben (Új Pedagógiai Szemle, 2004.)
Horn Dániel (2008): A keresztmetszeti, illetve a két időpontban történő mérési eredmények egyéni szintű ösz- szevetésére épülő eredményességi mutatók összehasonlítása, eltérésük vizsgálata.
9. Függelék
Itt mutatjuk be az elemzések során kapott együtthatók, illetve korrelációs konfidenciaintervallumok táblázatait. Az 1. táblázat kapcsán magyarázzuk meg az eddig nem definiált fogalmakat:
1. táblázat: Hierarchikus lineáris modell a kompetenciamérésre, 2010/8. osztály, 2008/6. osztály, szövegértés. A korábbi matematika-pontszámot használó modell részletei
Standardizált reziduálisok7:
Véletlen hatások:
Megfigyelések száma: 6651, groups: teltip.y, 4
7 A reziduálisok 0 átlagúvá és 1 szórásúvá transzformálása után adódó mennyiség. Ha szimmetrikus, akkor a medián közel 0 kell hogy legyen. Ha közel van a normálishoz, akkor nem lehetnek erősen kiugró (pl. –4 alatti és 4 fölötti) értékek.
Min
Kvartilis
Median
Harmadik kvartilis
Max
–3,936
–0,624
0,043
0,671
3,402
Groups
Name
Variance
Std.Dev.
Corr
teltip.y
(Intercept)
1,664e+02
12,897
M_zpsc
2,699e–04
0,016
–1,00
csh_index.x
5,080e+02
22,539
0,33 –0,33
Residual
1,982e+04
140,779
A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán • 183


































































































   181   182   183   184   185