Fejleszthető-e a tanulók kreativitása a mai magyar iskolában?
A pécsi kreatív partnerség matematika pilot programjának bemutatása
Megjelent 2018 júniusában a pécsi Kreatív Partnerség matematika pilot programjának és beválásának ismertetése egy gyönyörű könyvben. A kötet különlegessége, hogy a programban az osztályteremben a pedagógusokkal együttműködő művészeket és műveiket is meg lehet ismerni. Ajánljuk mindenkinek szeretettel!
PISA adatok használata és értelmezése a módszertani kritikák tükrében
Az Educatio oktatáskutatási folyóiratának 2015. évi nyári száma a PISA nemzetközi tanulói teljesítménymérésekkel foglalkozik. A kötetben megtalálható Lannert Judit tanumánya is, amely rövidített változata egy hosszabb verziónak, ami itt olvasható.
A közoktatás indikátorrendszere 2015
Az MTA KRTK Közgazdaság-tudományi Intézetének kutatói által készített kötet átfogó képet nyújt a hazai közoktatási rendszer eredményességéről, az azt alakító belső folyamatokról, és külső környezeti változásokról. A kötetben szereplő indikátorok felölelik az egész közoktatási rendszert, az óvodai, általános iskolai ellátástól kezdve a középiskolai és a nappali rendszerű középfokú szakképzésig.
Hatások és különbségek
Mi alakítja a diákok teljesítményét a matematika vagy a szövegértés terén? Az Oktatási Hivatal által kiadott kötet az iskolák, az osztályok és a tanulók szintjén is vizsgálja a kérdést, mely számos tanulsággal szolgál a hazai oktatási rendszer számára. A szerzők az eredmények bemutatása mellett javaslatokat is kidolgoztak az oktatáspolitikusok és pedagógusok számára.
Fehér könyv a közoktatásról
A Bajnai Gordon által alapított Haza és Haladás Közpolitikai Alapítvány szakmai műhelyében- a Magyar Pedagógiai Társaság közreműködésével- elkészült a magyar oktatásügy Fehér Könyve. A dokumentum az érintettek és hozzáértők bevonásával készült, melyet 2013. május 6-án mutattak be egy konferencia keretében, melyet fél éves szakmai előkészítő munka előzött meg.
Országos előrejelzés a fiatal népesség várható iskolai végzettségére vonatkozóan 2020-ig
Hermann Zoltán és Varga Júlia a szülők és a fiatalok iskolázással kapcsolatos magatartása és az oktatási
trendek és oktatáspolitikai változások figyelembevételével kidolgozott egy modellszámítási eljárást (ISMIK),
amelynek alapján megbecsülhető 2020-ig a különböző szintű iskolai végzettségű felnőtt népesség létszáma. - Kádárné Fülöp Judit összefoglalója
How the world’s most improved school systems keep getting better
A második McKinsey Jelentés.
How the world?s most improved school systems keep getting better
második McKinsey jelentés
ZÖLD KÖNYV
A magyar közoktatás megújításáért 2008
Megjelent az Oktatás és Gyermekesély Kerekasztal munkáját összegzőZÖLD KÖNYVA magyar közoktatás megújításáért 2008című kiadvány.
A McKinsey cég jelentése arról, hogy mi áll a világ legsikeresebb iskolai rendszerei teljesítményének hátterében
2007. szeptemberében a McKinsey tanácsadó cég összegző jelentést adott ki arról, hogy mi áll a világ legsikeresebb iskolai rendszerei teljesítményének hátterében? Az adatokat elemezve arra jutottak, hogy önmagában az oktatásra fordított összegek nagysága ezt nem magyarázza, sőt.