Page 162 - A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
P. 162

A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán
3. ábra. A pontszámok változásának ábrázolása, 2008/6. osztály, 2010/8. osztály, szövegértés
Hasonló elemzést a szövegértés pontszámokra is végeztünk. Itt először a pontszámok változását is be- mutatjuk. A fenti ábra első ránézésre nem mutat je- lentős eltéréseket a településtípusok között (bár mint- ha a községekben kissé alacsonyabbak lennének a pontok) – különösen, ha a későbbiekben bemutatás- ra kerülő, a 10. osztályosokra az iskolatípus szerinti bontásban készült hasonló ábrával is egybevetjük. Éppen ezért lényeges az alábbi elemzésünk, mert se- gítségével sokkal pontosabb állításokat tudunk meg- fogalmazni a szignifikanciáról.
Ismét az előzőkben már látott modelleket vizsgál- juk, az 1. képletben az a kérdés, hogy vajon mely fak- torok hatnak a legerősebben.
A fix hatások:
Azaz ez a modell közelítőleg a
szövegértéspontszám≈399+0,705*(két évvel ezelőtti szövegértés pontszám)+24,7*(aktuális családiháttér- index)
eredményt adja.
Ha az előző részben kapott hierarchikus modellt tekintjük itt is, akkor a következő ábrát kapjuk, mely alapján a családiháttér-index hatása szinte egyáltalán nem szignifikáns (a 0 a megyeszékhelyen kívül mind- egyik konfidenciatartományban benne van).
Becsült érték
St. hiba
T-érték
(Intercept)
3,990e+02
1,566e+01
25,49
O_zpsc
7,054e–01
8,926e–03
79,03
csh_index.y
2,473e+01
2,887e+00
8,57
162 • A középiskolák összehasonlító elemzése a KIR bázisán


































































































   160   161   162   163   164