TÁRKI-TUDOK
  Keresés  
      

Európai unió


Kapacitásbővítés az oktatás terén a közelgő magyar elnökség kapcsán

A Tárki-Tudok felmérést végzett a soros hazai Európai Uniós elnökségben érintett minisztériumi és háttérintézményi szakemberek, a pedagógusok és a diákok körében a 2011-es elnökséggel kapcsolatban. Általánosságban elmondható, hogy a megkérdezettek elsősorban információ- és tudáshiányban szenvednek az Európai Unióval kapcsolatosan, így ennek orvoslása lenne a legfontosabb szempont a felkészülés időszakában. A minisztériumi és háttérintézményi szakemberek is kiemelték ezt a hiányosságot, így ismeretbővítő tréningekre tartanának leginkább igényt, akár a szabadidejük rovására is. Sokak szerint lenne nagy segítség egy tematikus honlap létrehozása, és személyes konzultációs lehetőségek a tréningek során, amelyek fontos segédletet nyújtanának a felkészülésben. A felmérésben megkérdezett pedagógusok egy nagy része nem tartja magát eléggé tájékozottnak az EU-val kapcsolatban, de többségük nyitott ez irányú képzésekre. A diákok ismeretei ugyancsak hiányosak, leginkább az internetről tájékozódnak. Az elnökség során hangsúlyozandó oktatásügyi kérdések tekintetében megoszlottak a vélemények aszerint, hogy kinek milyen típusú felelőssége lesz az elnökség idején. Így a minisztériumi, háttérintézményi dolgozók a jól mőködő rendszerelemeket hangsúlyoznák, míg a pedagógusok és egyéb szakértők szerint muszáj a problémákra irányítani a figyelmet. Minden szereplőnél előkerült a pedagógusképzés átalakítása illetve a pedagógusi munka értékelésének fejlesztése mint a jövő egyik nagy feladata. További részleteket a felmérésről készült zárótanulmányban olvashatnak, amely itt érhető el.

vissza  


hírek


Művészek és tanárok együttműködése - Országos kulturális fórum Bukarestben

Németh Szilvia október 27-én fő előadóként vett részt a román Culture and Education szervezet által szervezett országos fórumon, melynek fő témája a művészek és pedagógusok iskolai együttműködése volt az oktatás színvonalának növelése érdekében, valamint kiemelt  figyelem irányult a hátrányos helyzetű térségek tanulóinak motiváció-növelési, és kompetenciafejlesztési lehetőségeire. 

Németh Szilvia a fórumon részletesen bemutatta a T-Tudok Zrt. Kreatív Partnerség programjának Gyergyóremetén működő projektjét, valamint a további fejlesztési lehetőségeket,

melyeket az OECD kreativitásfejlesztési 

programjában való részvétel kínált.  

A teljes program itt található:

 http://culturaineducatie.ro/forumulcie-2017/program/


Kiállítás nyílik a Kreatív Partnerség és a Ludwig Múzeum közös iskolai projektjének keretében

A tavaszi félévben a Ludwig Múzeum művészei bekapcsolódtak a T-Tudok Kretaív Partnerség projektjébe, és a diákokkal együtt tanultak és alkottak az osztálytermekben! 

média-jelenlét


Tagadják a jövőt

F. Szabó Kata készített interjút Lannert Judittal a Vasárnapi Hírekben arról, hogy sokkolják a magyar társadalmat a jövő kihívásai, a döntéshozók viszont a régi rutinokhoz nyúlnak, pedig ahhoz, hogy az oktatás jó irányba változzon, először a felnőtteknek kell tanulni
 


Minden gyerek jó valamiben

Lannert Judittal Mázsár Tamás készített interjút a tehetséggondozásról annak apropóján, hogy nemrég a blogján Tehetséggondozás lufi címmel arról írt, hogy miközben milliárdokat költ el a kormány a tehetséggondozásra hivatkozva, az eredményeket alig vizsgálják. Ha mégis megtennék, akkor lesújtó számokat kapnának, hiszen a tehetséggondozásra fordított hatalmas pénzeknek nemzetközi felmérések szerint alig van hatásuk. Erről, a rossz pedagógusokról, a gyerekek túlterheltségéről és az egyházi iskolák elitizmusáról is szól az interjú.


  1035 Budapest, Vihar utca 18. telefon: (+36 1) 887 4851, info@t-tudok.hu